Лого creditop.in.ua
creditop.com.ua

НБУ – новий інструмент впливу МФО і колекторські фірми

Хороша новина! З першого липня поточного року вступає в дію так званий “Закон про сплите”.

Якщо коротко, то тепер якщо при діяльності будь-якої фінустанови, чия діяльність не відноситься до банківської, буде виявлено порушення прав клієнтів з’являється можливість подавати свої претензії і заперечення на розгляд до Національного банку України.

Яких змін слід очікувати

Не так давно підписаний Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій з державного регулювання ринків фінпослуг”. Згідно цього Закону ліквідується Нацкомфінпослуг, а повноваження цієї організації поділяються між НБУ і НКЦФБР.

При цьому функції розгляду скарг клієнтів на дії (або бездіяльності) небанківських компаній покладені на Нацбанк. Це означає, що всі клієнти кредитних спілок, ломбардів, страхових, факторингових і лізингових організацій, колекторських компаній при порушенні їх прав, а саме: при фактах явної або неявної образи, приниження, психологічного тиску, неправомірних дій (бездіяльності) і т. д. , має право подати скаргу в НБУ.

Але при цьому, як коментують в НБУ, процедуру оскарження потрібно починати, подавши відповідну заяву на ім’я начальника (директора) компанії, яка порушила права клієнта.

У разі, якщо вищевказана компанія не реагує на подану клієнтом скаргу (запит), подати відповідний “папір” можна регулятору, тобто в Національний банк України.

Останній визначив навіть дві можливості зв’язку з ним:

  • перша – це “гаряча лінія” контакт-центру (телефонний номер 0800505240);
  • другий канал зв’язку – Емейл.
Визначено дві можливості зв’язку з НБУ

У своєму зверненні або скарзі людина повинна коротко розповісти про виникшу негативну ситуацію. По електронній пошті клієнт може надіслати необхідні документи, які, на його думку, підтверджують неправомірність дій або бездіяльність небанківської фінансової установи. Також обов’язково потрібно вказати свою контактну інформацію для можливості зворотного зв’язку.

Національний банк України на такі скарги (звернення) має офіційно дати відповідь в термін 30 днів. Якщо питання вимагає додаткового розгляду, то очікування відповіді триватиме до 45 днів. Але якщо скарга клієнта не вимагає довгого розгляду, додаткових розглядів і документів – відповідь клієнт отримає в п’ятнадцятиденний термін. Крім того, клієнт може відправити скаргу поштою простим листом за адресою: 01601, м.Київ, вулиця Інститутська, будинок 9.

Важливо пам’ятати

І ще один варіант подачі скарги клієнтом – це особисто прийти на прийом, але для цього заздалегідь необхідно записатися по телефону “гарячої лінії”. При цьому, потрібно розуміти, що такі нововведення зовсім не означають, що всі питання клієнтів будуть вирішуватися тільки в їх користь. НБУ буде педантично розбиратися в кожній скарзі (ситуації) в рамках чинного законодавства. І якщо дійсно будуть встановлені порушення з боку небанківських фінустанов, винні будуть нести покарання.

Залишити відповідь